BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~Followers~

Monday, April 2, 2012

~Tempat solatpun tak selamat:Berhati-hati Ketika solat di mana-mana R&R

Kita memang tak dapat nafikan,sama ada surau, musolla atau masjid adalah tempat orang islam beribadat. Justeru, orang-orang islam yang memenuhkan surau juga merupakan kalangan yang patuh dan takut kepada Allah s.w.t. Namun, terdapat juga jenis manusia yang tidak takut dengan azab Allah. Ecah berkata sedemikian kerana di tempat mulia seperti surau pon , ada manusia jenis ini sanggup melakukan "Nahi Mungkar" iaitu mencuri barangan orang lain yang sedang menunaikan ibadah..Tegarnya manusia ini melakukan sedemikian..


Semalam, ecah n rakan2 singgah kat R&R Dengkil,selangor...kami dri Ayer keroh,Melaka dalam mengikuti Program Seminar Hari Sastera ke- 15 yg brlangsung selama 3 hari..dan kami nk balik ke tanjung malim..ecah n rakan2 singgah utk solat maghrib.. lbh kurang dlm kul 8.30 mlm kami stop kat R&R 2..amat menyedihkan...beg 4 rakan ecah dicuri oleh manusia yang tak takut dengan azab Allah..dalam surau 2..sanggup si pencuri ni..sah2 pompuan,sbb lam surau pompuan..masing2 dlm beg 2 ada kad ATM ,handphone,kamera digital,i/c n brg2 ln..duit lam akaun 2 orang rakan ecah xdpt diselamatkan..kerana no.pin yang digunakan oleh rakan2 ecah ini adalah no.i/C..pencuri 2 terus kuarkan duit x sampai setengah jam pon..licin duit lam bank dikebasnya.. msing2 xsempat nk block akaun..diorg lewat hnya beberapa minit tuk block....msing2 duitnya dalam RM1600 & RM 2000 lbh..kesian sangat ngan rakan2 ecah ni..dah la kami student..duit2 tu penting utk proses pgajian..



Jadi, peringatan kepada kita semua yang menggunakan R&R, berhati-hatilah ketika meninggalkan barang yang berharga di surau tersebut kerana dalam ramai-ramai yang berada di surau itu, ada syaitan yang bertopengkan manusia. Sila berhati-hati..
sentiasalah hati2 kat R&R dan dimana jua kita berada
pastikn no pin kad ATM bukan no I/c anda..

Berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul..
smoga rakan2 ecah tabah menghadapi dugaan ini... si pencuri 2 biar Allah sahaja yang membalasnya..

0 comments: