BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~Followers~

Monday, May 21, 2012

~♥ ♥♥Sedetik Lebih di BSVN♥ ♥♥~

As salamualaikum...

Pada 19 mei 2012 yang lalu, ecah dan kawan2 sekelas (keterampilan penulis) telah mengikuti satu rombongan ke Balai Seni Visual Negara(BSVN) di Jalan Temerloh, Off Jalan Tun Razak,Kuala Lumpur. Tujuannya adalah untuk merealisasikan salah satu tugasan kami yang diarahkan oleh Prof. Datuk Wira Dr.Abdul Latif Bakar,pensyarah kami. Tugasan yang diarah adalah menghasilkan satu penulisan rencana berbentuk penghujahan berdasarkan analisis karya lukisan Ismail Embong mengenai Kegemilangan Empayar Kesultanan Melayu Melaka berdasarkan karya Sulalatus Salatin. Walaupun pelbagai versi Sulalatus Salatin telah diwujudkan dan diselenggarakan oleh ramai pengkaji seperti Rafless, Shellabear dan Munshi Abdullah, namun buku Sulalatus Salatin - Sejarah Melayu(edisi pelajar) yang diselenggarakan oleh A.Samad Ahmad  menjadi pilihan beliau sebagai rujukan dalam menghasilkan karyanya.

BSVN~3 aweks comel lagi cun jdik model sementara ...no payment..hik3!!
comel aje u allz!!!

Atur cara majlis bermula dengan sesi temubual antara wakil BSVN, Datuk Wira Latif dan Ismail Embong dengan para wartawan bagi menguar-uarkan Pameran idea Pelukis bersama GAPENA di BSVN.

Sesi temubual antara wartawan dan ahli panel

Kami~antara pelajar UPSI yang terlibat dalam sesi temubual yang berlangsung

Selepas tamat sesi temubual, kami menjamu mata dengan lukisan2 yang dipamerkan di dalam balai tersebut.Berikut merupakan antara hasil karya lukisan Ismail Embong..

Lukisan ini bakal dianalisiS oleh Liyana...

Lukisan ini pula akan dianalisis oleh Hara..

Karya Ismail Embong yang Ke-23 mengenai Empayar Kesultanan Melayu Melaka bakal dianalisis oleh Ecah sendiri.
Ismail Embong memberikan penjelasan mengenai karya lukisannya~Idea Pelukis Bersama GAPENA.

Bab 12 Sulalatus Salatin~karya Ismail Embong

7 org Wanita~salah seorangnya Erra Fazira, Ning Baizura,Sheila Majid, Stacy(mungkin),Shiela Amzah yang menjadi imaginasi pengkarya.

Iras Tun Mahathir Mohamad
Tulisan tangan anak Ismail Embong..sangat cantik dan menarik.

Salah seorang puteri Ismail Embong yang sibuk meng"captured" karya.

Empunya kebanyakkan gambar yang ecah masukkan dalam entry ini.. kredit untuk cik Ain♥♥♥!!!hik3

InsyaAllah,tugasan yang diarahkan kepada kami akan disiapkan sebelum tarikh penghantarannya. Diharap tugasan dapat dihasilkan dengan baik seiring dengan kehendak yang ditetapkan oleh pensyarah. Sekian, Terima Kasih.♥ ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥




0 comments: