BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~Followers~

Sunday, August 12, 2012

Majlis Berbuka Puasa @ SMKDZM

As salamualaikum dan salam sejahterah...

Alhamdulillah...pagi yang dingin ini ecah berkesempatan untuk menulis entry yang entah keberapa kalinya ini..Entry ni ecah sengaja nak tulis sebagai salah satu kenangan yang akan diingati sampai bila-bila."Majlis Berbuka Puasa Bersama-sama Warga SKDZM"..Saat bersama kalian semua amat manis bagi ecah.. Pasti akan diingati smapai bila-bila..InsyaAllah(^^,).


Cikgu-cikgu sesi pagi~awal2 dah datang tuk persiapan juadah berbuka.terima kasih, cikgu...kami cikgu2 petang minta diri untuk pulang sekejap...hik3
Menunggu masa untuk berbuka .. ~time ni berbuka dengan buah kurma, air mineral dan beberapa jenis kuih sahaja..biasalah, Iftar kan.Kalau sebut tentang Iftar u all tautak apa maksudnye ? Iftar bermaksud makanan yang dimakan sebelum kita makan makanan berat. Biasanya makanan ini dimakan untuk mengalas perut sahaja kemudian bersolat Maghrib berjemaah kemudian baru sambung makan. Bukankah kita disunatkan disegerakan berbuka. Right? .(tu pon dah kenyang taw..hewhew..selepas solat maghrib, barulah dihidang dengan makanan yang berat..
Masing-masing sedang Menyenduk juadah untuk berbuka.








Sedang BerBuka
Hasil buatan sara Hazwany





Semua gambar2 diatas adalah kenangan untuk setiap warga SMKDZM yang terlibat..Especially bersama sahabat2 & student2 SMKDZM  yang comel2..Kredit tuk Sara Hazwany,student cikgu yang cute atas sumbangan kesemua gambar2 kenangan ini..terima kasih,yunk!!(^^,)  Indahnya ukhwah suatu persahabatan itu apabila ia wujud kerana Dia. Indahnya bila cinta yang ada kerana Dia. Indahnya kasih & sayang itu adalah yang wujud kerana Dia. Indahnya bila segalanya disandarkan hanya kerana Dia. Indahnya pabila setiap perbezaan disatukan kerana matlamat yang satu, iaitu menggapai redha-Nya...Sekian,Wassalam. 

0 comments: