BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~Followers~

Monday, September 3, 2012

Trip ke Perlis Part 1~Beraya di rumah ustaz..


As salamualaikum & salam sejahtera buat sahabt2 semua...

Alhamdulillah, beberapa hari yang lepas ecah berkesempatan pergi jalan2 ke Perlis especially Simpang Empat. walaupun sebelum ni pernah pergi ke Perlis, namun hanya atas tiket join program/aktiviti universiti. So, xsempat sangatlah nak jalan2 keliling perlis kan.. 

Actually,ecah x plan pun tuk pergi ke Perlis kerana rancangan asal adalah untuk ke Pulau Pangkor bersama kawan baik ecah(kawan sekolah menengah dolu2..kawan sejak form 1 sampailah sekarang). Nak dijadikan cerita, rancangan asal gagal disebabkan kawan baik ecah tu diarahkan tuk bertugas pada hujung minggu. So,last minute ecah terima pelawaan ustazah umie untuk pulang ke kampungnye di Simpang Empat, Perlis.

Selepas memberi respons kepada ustazah umie, maka berjalanlah plan yang kedua. Kami bertolak pulang ke Perlis pada jam 10.30 pagi dan sampai di kampung halaman dalam pukul 4 petang.


Bergambar sebelum bertolak Ke  Perlis..
Setelah sampai di kampung umie, rancangan pertama yang telah diatur ialah beraya di rumah ustaz yang pernah mengajar Ustazah Umie. Agak lewat juga kami sampai di rumah ustaz tersebut, lebih kurang dalam pukul 6.30 petang. Setibanya di rumah ustaz, kami terus dihidang dengan kuih raya dan minuman(~minuman agak speciall bak kata ustazah Ain..;D

Biskut semprit menjadi 1st choice long & ustazah Ain

Tegok air dalam jug,hampir habis dituang oleh anak2 dara ni..huhu

Ok2..hujung sanalah ustaz yang disebut2 tadi...bujang lagi tuuu..(tp dah dicop oleh ustazah umie..yeke?..tak tau tak tau..tak mau gosip2..kene tayan tuan empunya diri k..hik3!!)









Ok, baby ni pula anak sdara ustaz tersebut..comel kan..time ni ecah yang excited suh ustaz tu gi amik baby ni  ngan maknye..hehe..dah lama u x pegang baby.dapat pegang baby sekejap pon jadi lah...Comel sangattttt!!!macam anak cina..putih + tembam..
Ecah & ustazah umie..~peace skit sebab dapat duit raya daripada ustaz.Untungkan besaw panjang pon masih dapat duit raya jugak..hehe..tp ustaz cakap memang kene bagi la sebab tetamu orang jauh..jauh la sangat  kannnn..;D
Kami bergambar bersama family ustaz(hanya mereka bertiga sahaja yang ada dan berkesempatan tuk bergambar kenangan..mak ustaz, ustaz & kakak ustaz)

Sekian  saje tuk entry kali ni,berjumpa di lain entry pula..wassalam.

0 comments: