BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~Followers~

Thursday, February 28, 2013

Student Life!

As Salamualaikum dan Salam Sejahtera...

Hahahaahahaahaha...memang tergelak sikit(sikit jeee) bila tengok pic atas ni..

Dulu,masa semester 1 hingga 6 memang macam tu la gaya junior seperti Ecah ni.
Kelas kebanyakkannya jam 8 pagi..pastu padat lak tuh sampai ke petang!..Apa pon kena siap2 awal..lambat,kena tinggal dek bus...hehe..Walaupon dah hujung semester masih juga bangun awal-awal pagi..Ecah student berdedikasi okeh..tak pernah ponteng kelas..
(kalau lewat ke kelas  tu pernah la and banyak kali jugak ler..hikhikhik)

Tapi bila masuk semester 7(time praktikum) bangun solat subuh and break1st  lepas tu tido balik 
(jarang sekali untuk kemas-kemas rumah awal pagi..huhu..lepas bangkit semula,baru la nak kemas rumah,masak-masak and siap2 bahan P&P hari tu..=D)
nasib baik berdua dengan Long(kawan Ecah)boleh gilir-gilir and bahagikan keje..huhu
Almaklum la mengajar sesi petang..masuk skolah jam 1.40pm..xde la nak terkejar-kejar sangat..heehee.....dahsyattt betul kan anak dara Encik Shaimi nih..
haaaaaaa gini la jadinya bila maa and abah xde di sisi...xde orang nak popet-popet kepada nak daranya yang sedia asli kemalasannya..hehe..opssss..tercerita habit burukku di sini ,lepas ni ramai la yang drop Ecah dalam list calon2 isteri idaman..keh3..

dahhh! abaikan kemengarutan Ecah ;D

Sekarang Semester 8,bila dah jadi senior ingatkan Ecah akan jadi macam dalam pic di atas tu..tapi tidak la sedemikian..huhu
Sebab nye kenapa?why why?

Sebabnya,Ecah kena juga bangun pagi-pagi,tak boleh tido balik seperti semester 7 dulu..
Wajib bangkit jugak walaupon mengantuk(sape suh tido lewat malam kan?haha)
sebab nak kena iron baju bagai, nak siap-siap p keje..
ni la gaya orang keje Opis secara part time..huhu
Masuk keje pukul 8am hingga 5pm.standart la Opis hour kan.Ecah tak leh nak bangun tido balik dah macam kawan-kawan seperjuangan yang lain.

Ecah ditawarkan untuk kerja di Opis UKLK,UPSI secara sambilan..keje tak susah pon just jaga opis,semak aset-aset and mengfailkan dokumen apa yang patut..semua tu di bawah arahan Kak Lin(Ecah bekerja di bawahnya)..bila pike2..Sebab nak timba pengalam banyak-banyakla Ecah setuju tuk terima keje tu  huhu..

"Bila peluang datang harus grab cepat-cepatkan..peluang hanya datang sekali je..kalau lepaskan,belum tentu akan dapat peluang seperti itu lagi kan.."

Apapon Ecah enjoy dengan keje tuh..Walaupon kadang-kadang boring sebab xde keje sangat,kadang-kadang keje yang diberikan tu siap dengan cepat..So,duduk je la sesaje jaga opis sambil meng"online"kan diri..kehkehkeh.

Keje+thesis+Seminar Refleksi Pengajaran..
tiga perkara ni harus diberi perhatian yang seimbang agar tidak terjadi ..

yang dikejar tak dapat,yang dikendung berciciran..

Inilah gaya "student life" Ecah buat semester ni.Ecah yang pilih untuk melalui jalan ini,So,ecah jugalah yang perlu sedaya upaya merancang agar ianya berjalan dengan baik..Apaapapon,Ecah tawakal sepenuhnya kepada Allah dalam menentukan hidup Ecah.
Kita merancang,Dia yang tentukan.=)

Sekian,wassalam..

P/S:Kawan-kawan seperjuangan yang lain sempat pulang ke kampung halaman berhari-hari..Ecah juga la stay sorang-sorang di rumah,even weekend..
(kena plan jugak ni..xkan nak melangut kat rumah sensorang kan..hurmm!)




3 comments:

soziyana said...

kalu tak da kerje tu..
mai la blog akak nak cite

Unknown said...

hehe..okeh,dgn kadar segera ecah ke sana..=D

Dayang Deno said...

haha... betoi2