BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~Followers~

Friday, March 8, 2013

My 2nd Hubby,WINDS(^^,)

As Salamualaikum dan Salam Sejahtera..

Alhamdulillah..Setelah sekian lama usha-usha tablet ..akhirnya de jugak rezeki  nak memilikinye.
kira ok la walaupon murah dan bukan yang berjenama ngetop kan...
yang penting aplikasi,sofware dan bermacam bagai yang ecah tak taw sangat nak sebut tu ada persis macam tablet-tablet yang lain tu..

Bagi Ecah  asalkan boleh connecting dengan wifi,boleh cucuk broadband(senang nak on9),pendrive & USB, de window microsoft..itu yang penting..sebab semua tu untuk ecah buat keje-keje Ecah la..tak payah Ecah nak usung angkut my lappy yang berkilo-kilo beratnye ni ke sana sini..udah ler Ecah ni kecik,usung pulak lappy yang besar gedabak tu yang lagi berat..bukankah nampak kepayahan dan kesusahan disitu?
So,mampulah untuk memiliki tablet yang ini..
Lagipon semahal mana pon gadget tu kalau tak pandai jaga,cepat rosak juga kan?kalau kita pandai jaga,barang yang murah pon boleh tahan lama.tak gitu.


Ecah pon dah tanya serba banyak  ngan peniaga tablet ni..sampaikan yang ecah serba sikit tau ni makin bertambah ilmu mengenai gadget ini.. Nasib Ecah dapat layanan baik peniaga yang good2 nih..hehe..murah ilmu rupanya..encem and comel  pulak tu...agagaga..ish! ke situ pulak,Hok Aloh Kak Bedah!

Bukan sengaja puji ni,tapi memang nak puji peniaga ni sebab dia ni tak lekang dengan senyuman and steady je melayan keranah Ecah.Apa tak nye, hampir 3 kali kot Ecah pergi mendapatkannye sebab nak dapatkan kepastian yang tablet Ecah ni ok atau tak..sebab:

masa ni pagi dalam pukul 10 lebih,Ecah dah siap beli and mintak dia install segala bagai yang Ecah nak.Ok,dia ikutkan aje apa yang Ecah nak..Ecah tanya itu ini,dia jawab dengan baik..tak macam sesetengah peniaga,malas nak layan ..sesetengah ada yang memberi layanan baik bila  betul-betul ingin membeli.(pernah jadi pada Ecah time usha-usha gadget dulu)keciwaaaa taw!.
(hari-hari sebelum ni Ecah dah usha-usha pon gadget milik peniaga ni tapi melalui rakan sekerjanya..bukan dengan dia..layanan rakannye pon ramah juga.bagus cara mereka melayan customer..inilah contoh peniaga atau perkhidmatan yang baik macam yang iniini dan ini)

Tak Sampai Sejam..Ecah datang balik tengahari tu(tempatnya bahagian bawah tempat ecah keje,so..turun tangga je la)untuk ke tempat dia sebab salah satu software tak berfungsi.Dia stay adjust apa yang jadi prob tu.Bila Check dicakap tukar amik yang lain sebab tablet tu memang tak boleh nak link dengan software tu..So,Ecah amik la yang lain..warna dah tak sama dah..tadi kuning dan sekarang amik merah pulak..Katanya semua design warna kuning seperti itu..So, dia pon install bagai la pulak apa yang ecah nak tadi..

Okah, kali ni  Ecah datang lagi tempatnye pada sebelah petang dalam pukul 4pm lebih kurang,kenapa?untuk apa?
time ni sebab picture camera nye tak cantik..Ecah macam tak puas hati taw.. turun balik and jumpa peniaga ni..
"U, jangan marah I..I datang lagi memang datang nak jumpa U"LoL,ber I U bagai cik cah time nih..haha.memanglah..sejak dari pagi tadi ber I u I u..haaaaa
"okeh2,no prob.. mari sini..U duduk sini,biar I settle"wahhh..siap hulur kerusi U..sukanye hati..mati-mati ingat dia akan tension tengok muka Ecah yang banyak songeh ni..haha..Time ni dia pon settle lah apa yang patut dengan tablet Ecah tu,sambil tunggu sempat borak tanya itu ini(apa ye,abaikan..haha)
Kedian,dia pon explain la pasal camera tablet tu..ok,ecah faham dah pe masalahnye(malas nak citer,nanti panjang lebar pulak nak tulis),So,tak de nak tukar-tukar lagi dah.Ecah dah berpuas hati dngan tablet tu



Haaaa..So lucky kan Ecah..Harap-harap, tablet ni ok la semasa ecah menggunakannya dan selalu ok2 aje macam my lappy yang sudah 4 tahun ecah pakai takde problem pon.
Yang penting kena jaga elok-elok..itu wajib.. dan satu lagi .tak perlu nak install game bagai nak rak..lagipon ecah bukan peminat tegar game2 bagai nih..haaaaa


Balik rumah dapat taw yang adik junior sebilik dengan Ecah pon beli tablet yang sama..Colour pon sama Merah..hehe..set..set..kita geng,dik!

Okeh,sampai sini saje celoteh Ecah buat entry kali ni.Terima Kasih daun keladi,kalau boleh datang la baca entry blog ecah lagi.hehe

Sekian,Wassalam..

P/S:Kata peniaga tu,dia akan menjelajah ke USM, UUM dan banyak tempat lagi untuk perkenalkan produk itu..kira ok la kan,produk murah dan bersesuaian dengan status bergelar pelajar..nak pakai yang mahal-mahal belum tentu dapat. Tapi cik Cah nak tunggu gaji masyuk..kumpul-kumpul,dapat cari gadget baru..wehehehe ..jangan maraaaa..




6 comments:

Unknown said...

wah...bestnya...saya pun menumpang pakai ipad anak2 je...sedih

nini said...

bestnya ecahhhhhh....ni yang jeles niii

Unknown said...

O'gosh Iskandar:akak,ok la tu..kiranya maa Ecah boleh pakai yang ecah la nanti..hehe =D

Nini:don't la jeles2 sayang,Ecah beli yang murah aje..nk beli y mahal tak mampu..nanti nini pon beli la jugak..=D

Luqman Zakaria said...

teringin jgk nak terai2 gune.huhu

Unknown said...

Luqman:try la...bg ecah ôk je tablet ni.huhu:-)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.