BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~Followers~

Monday, January 9, 2012

Rasa Itu..



Assalamualaikum...

hari ini aku menghasilkan puisi lagi...
sajak yang lahir dari hati..
berilhamkan dari seorang insan berhati murni..
menjengah ruang hati ini..
tatkala hampir rapat terkunci..
ihsan belas kasih suci
terima kasih kerana hadir diruang sepi ini
menghibur dikala sunyi
walau hanya bait kata mewakili diri
akan ku ingat sampai ke mati


(terimalah sajak nukilanku,Rasa itu.....)






Rasa itu

sepanjang malam ku layari rasa itu
melayan rasa hati tak menentu
tatkala temanku sedang lena diulit mimpi
mungkin sampai ke dunia misteri
namun,aku masih terkaku di sini
diullit dengan bait-bait kata puitisnya
yang pernah dijanjikan olehnya
dibuat khas untuk aku
istimewa untuk aku

rasa jiwa tiada dapat kuungkapkan
dengan kata yang berangkap
namun ku tahu
rasa ini tiada akan berlalu
selagi aku belum meletak titik dituju

biarkan rasa itu
aku tidak mahu ia berlalu
rasa itu aku cari
rasa itu Dia beri
Anugerah dari Ilahi
syukur nikmat Hakiki
akan aku pupuk rasa itu
tak kan lapuk ditimbun debu

biar ia bersemadi
di daras hati
mengharap kekal abadi.


Nukilan:ecah shaimi
9 Januari 2012


(p/s: saya budak baru belajar,kalau salah tolong tunjukkan...)

0 comments: