BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~Followers~

Friday, March 15, 2013

~Dinner:salad buah for us(^^,)~

As Salamualaikum dan Salam Sejahtera...


Sudah lama teringin nak makan Salad buah buatan sendiri. namun memandangkan masa tak ade Ecah luputkan sekejap.
eheiiii,tak de masa la sangat,padahal nak membuatnye sekejap and simple je..kan kan kan

So, Malam ni we ollz layan Salad buah,Alhamdulillah.Rezeki yang Allah bagi untuk  hari ini. Masih mampu menikmati juadah yang diingini..Semoga rezeki ini diberkati-Nya.Amin.

Okey,berbalik kepada salad buah.
hehe
meh teruskan baca entry ni.,
sengaja nak kasi meleleh  para fanatic salad buah..ecah masuk semua pic yang dicaptured..hahaha
(Jaatnyeee Ecah!tolong la kasi piat-piat telinga budak Ecah ni
 bior sodar diri ni heh!nakeynye yyaaa amat..hehe)

Sebenarnya,Kebetulan pi shopping barang dapur tadi.So,sempat la Ecah melilau-lilau cari bahan tuk buat salad buah..

taddaaa

Photo is loading
tersedia sudah bahan-bahannya..

Balik rumah motif  buka plastik ni semua..yang lain abaikan..biar zira yang kemaskan..hehe
Ecah semangat nak buat menda nih..


Bahan yang Ecah pakai:

salad(wajib ada)
Epal merah,
 anggur hitam and hijau, 
buah lai,
Nata de coco.(perisa strawberry)
Buah oren,
Mayonis
Bahan-bahan ready untuk dipotong..hahaha

okeh,semua bahan dipotong-potong sesuka hati sesenag mungkin.Kemudian, ecah masukkan kesemua yang dipotong-poting ke dalam bekas besar dan letak mayonis sesuka hati sukatannya..ahahaha
kalau suka buah banyak..sila banyakkan buah
kalau suka mayonis banyak..sila banyakkan mayonis..

okeh,inilah hasilnye...hurmmmmm...yummyyy..tak sabar nak habiskan..haha.
Sesiapa yang rajin,pi buka peti sejuk tengok kot nye ade bahan,boleh la buat sama.kan kan kan..=D

Okeh,sekian saja entry Ecah kali ni.

Sekian,wassalam.

P/s:"Mok" cakap nak makan time american idol main..alamatnye tido dulu la ecah..tak pon angkut semangkuk masuk bilik...hahahaa..nakainyeee ..lalalala

6 comments:

Baiyah said...

Alahai sdpnye..
Salad buah..biasa adik sy suka buat,,n sy tolong mkn..^_^

Nurul Najihah said...

buwat macam tuuu je ke ? juz letak mayonis & campur buah_huah y dpotong ? ? ?

Ecah Shaimi said...

Baiyah: sedap baiyah,salah satu makanan peberet jgk ni..huhu..untung ler baiyah tolong makan je,nakal ek..hahha =D

Nurul Najihah: yup..senang n simple..just potong2 n gaul dgn mayo..best..sedap taw..try la =D

deno said...

salad buah-buahan yang memang menyihatkan!

luqman zakaria said...

arituh g kenny nk makan fruit salad tp xdpt sb dh abes..sedapnye!

Ecah Shaimi said...

Deno:ye,sgt menyihatkan..=)
luqman:alololo..cian luqman..buat sdiri je la...blh mkn2 sepuas-puasnye..hehe =D